KLIENDI MEELESPEA
Õigused
Hoolekandekeskuse kliendi õigused on:
Kohustused
Hoolekandekeskuse kliendi kohustused on:
Keelatud on:
Keelatud esemed ja ained:
Kliendi vastutus
2.2. juhataja korraldusega noomitus;
2.3. juhataja korraldusega noomitus koos kliendi hooldusteenuse osutamise lepingu lõpetamise hoiatusega, millest
informeeritakse lepingupartnerit (omavalitsus või lähedane);
2.4. pöördumine politsei poole korra kindlustamiseks;
2.5. hoolekandekeskusest väljakirjutamine.
3. Mõjutusvahendite rakendamisel lisatakse vastav kirjalik dokument kliendi isiklikku toimikusse.
4. Kodukorra rikkumisel, mis tulenes kliendi vaimse seisundi või tema tervisliku seisundi järsust halvenemisest, kasutab
hoolekandekeskuse meditsiinipersonal õigusaktidega lubatud meditsiinilisi vahendeid, sealhulgas järgmisi eraldusmeetmeid:
4.1. vältimatu psühhiaatriline esmaabi tagatakse psüühikahäirega isikule, kui abita jätmine ohustab otseselt isiku enda või teiste isikute elu, tervist, turvalisust;
4.2. kiirabi väljakutse;
4.3. toimetamine ravile psühhiaatriahaiglasse.
Õigused
Hoolekandekeskuse kliendi õigused on:
- olla koheldud väärikuse, lugupidamise ja viisakusega;
- saada abi toimingutes, millega ise ei tule toime;
- kutsuda enda juurde vabal ajal külalisi või ise külla minna;
- kasutada isiklikke riideid ja kaasatoodud esemeid eelneval kokkuleppel;
- tutvuda oma isiklikus toimikus oleva informatsiooniga;
- kaasa rääkida oma tegevusplaani koostamisel;
- kaasa rääkida asutuse teenuste arendamisel, planeerimisel, hindamisel;
- küsimuste korral pöörduda oma osakonna töötajate, hoolekandekeskuse juhtkonna või hoolekandekeskusest väljaspool olevate ametkondade poole.
Kohustused
Hoolekandekeskuse kliendi kohustused on:
- suhtuma kaasklientidesse ja töötajatesse heasoovlikult;
- hoidma puhtust ja korda;
- hoidma ja kasutama säästlikult hoolekandekeskuse vara;
- asjade või esemete kadumisel teatama sellest koheselt;
- suitsetama ainult selleks ettenähtud ruumis või õues;
- hoiduma tegudest, mis kahjustavad hoolekandekeskuse mainet;
- teatama oma hooldajale, kui lahkud hoolekandekeskuse territooriumilt.
Keelatud on:
- lärmakas käitumine ja teiste klientide põhjendamatu tülitamine;
- teistesse tubadesse sisenemine pärast kella 20.00;
- üleriietes ja jalatsites lamamine;
- toas toidu valmistamine ja kiiresti riknevate toiduainete hoidmine;
- suitsetamine toas;
- hoolekandekeskuse vara viimine ühest ruumist teise või hoolekandekeskusest välja, ilma loata;
- toas pesu pesemine ja kuivatamine;
- hasartmängude mängimine raha ja esemete peale;
- raha ja esemete laenamine;
- tubades koduloomade pidamine;
- keelatud esemete ja ainete kasutamine, hoidmine ja tarvitamine.
Keelatud esemed ja ained:
- alkohoolsed joogid;
- narkootilised ained;
- psühhotroopsed ained;
- külmrelvad;
- tulirelvad;
- lõhkeained;
- pürotehnika;
- isevalmistatud elektriseadmed.
Kliendi vastutus
- Hoolekandekeskuses kehtestatud korra järgimise eest vastutab klient isiklikult. Osakondade hooldustöötajad vastutavad korrast kinnipidamise eest oma tööloleku ajal.
- Korra teadlikul rikkumisel kliendi poolt rakendab hoolekandekeskuse juhtkond järgmisi mõjutusvahendeid:
2.2. juhataja korraldusega noomitus;
2.3. juhataja korraldusega noomitus koos kliendi hooldusteenuse osutamise lepingu lõpetamise hoiatusega, millest
informeeritakse lepingupartnerit (omavalitsus või lähedane);
2.4. pöördumine politsei poole korra kindlustamiseks;
2.5. hoolekandekeskusest väljakirjutamine.
3. Mõjutusvahendite rakendamisel lisatakse vastav kirjalik dokument kliendi isiklikku toimikusse.
4. Kodukorra rikkumisel, mis tulenes kliendi vaimse seisundi või tema tervisliku seisundi järsust halvenemisest, kasutab
hoolekandekeskuse meditsiinipersonal õigusaktidega lubatud meditsiinilisi vahendeid, sealhulgas järgmisi eraldusmeetmeid:
4.1. vältimatu psühhiaatriline esmaabi tagatakse psüühikahäirega isikule, kui abita jätmine ohustab otseselt isiku enda või teiste isikute elu, tervist, turvalisust;
4.2. kiirabi väljakutse;
4.3. toimetamine ravile psühhiaatriahaiglasse.